Efter 13 års samarbete blev det äntligen dags att ta fram ett fotomanér som gör Melanders fantastiska produkter rättvisa.
Tillsammans med fotografen Simon Cederquist tog vi fram ett nytt bildmanér som lyfter varje textur, nyans och form till något närmast skulpturalt. Den visuella strategin byggde på en mörkare, mer dramatisk ton och noggrant utvald rekvisita – för att låta produkterna poppa. Och inte minst: för att särskilja Melanders från från den ljusa, kliniska estetik som dominerar bland konkurrenterna.
Resultatet blev bilder som inte bara säljer skaldjur – utan ger dem statusen de förtjänar.
Ett nytt, tidlöst uttryck som nu pryder allt från e-handel och annonser till butiksmaterial, digitala skärmar och inramade konstverk.
Just nu är det skaldjursveckor på Melanders, så skynda och fynda i: Sveriges finaste nätbutik.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Melanders
Uppdrag: Nytt fotomanér för kampanj- och produktbilder
Fotograf: Simon Cederquist
Oväntad utmaning: Art directorns skaldjursfobi
Behöver du hjälp med marknadsföring, design eller varumärkesstrategi?
Då måste det vara ödet som har fört dig hit. Boka ett litet möte (som kan bli början på något stort) genom att höra av dig till: kim@lejonhjarta.se
Rätt svar på frågan på startsidan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.



