En nyskapande byrå med gammaldags värderingar

De flesta reklambyråer tycker om att prata om att de är nydanande, moderna, ligger i framkant, inser vikten av att sticka ut i det stigande mediedånet, tänker nytt, kreativt och långt utanför boxen. Vi tycker att det är lite av en självklarhet om man framgångsrikt ska verka i den här branschen och pratar nog hellre om att vi är lite gammaldags ur somliga aspekter.

Efter många år på både små och stora byråer tröttnade vi på att kunderna inte alltid förstod vad de betalade för och att offerterna inte sällan baserades på företagens omsättning snarare än det arbete som faktiskt uträttades. Vi är själva entreprenörer med fötterna stadigt förankrat i våra kunders värld och vet hur det kan vara att köpa in tjänster som man inte är hundraprocentigt insatt i.

Vi tror på ärlighet, tydlighet och lojalitet och det genomsyrar hela vår verksamhet – från hur vi utformar din kommunikation till hur vi kommunicerar med dig.”

Vi älskar det vi gör och längtade efter att fortsätta göra det under mer uppriktiga former. Det var därför vi startade Lejonhjärta. Vår främsta drivkraft är att göra verklig skillnad för  företag, organisationer och varumärken. Vi lägger inte bara vår expertis i våra uppdrag – vi lägger ner vår själ. Att en av våra kunder tatuerat in vår logotyp är inget PR-trick.

Vi tror på ärlighet, tydlighet och lojalitet och det genomsyrar hela vår verksamhet – från hur vi utformar din kommunikation till hur vi kommunicerar med dig. Det innebär till exempel att vi tillämpar en rak och tydlig prissättning, håller vad vi lovar och inte gör några påslag när vi tar in extern kompetens. Och framförallt: att vi eftersträvar enkla, tydliga idéer som bygger varumärken som folk tycker om.

En nyskapande byrå med gammaldags värderingar

De flesta reklambyråer tycker om att prata om att de är nydanande, moderna, ligger i framkant, inser vikten av att sticka ut i det stigande mediedånet, tänker nytt, kreativt och långt utanför boxen. Vi tycker att det är lite av en självklarhet om man framgångsrikt ska verka i den här branschen och pratar nog hellre om att vi är lite gammaldags ur somliga aspekter.

Efter många år på både små och stora byråer tröttnade vi på att kunderna inte alltid förstod vad de betalade för och att offerterna inte sällan baserades på företagens omsättning snarare än det arbete som faktiskt uträttades. Vi är själva entreprenörer med fötterna stadigt förankrat i våra kunders värld och vet hur det kan vara att köpa in tjänster som man inte är hundraprocentigt insatt i.

Vi tror på ärlighet, tydlighet och lojalitet och det genomsyrar hela vår verksamhet – från hur vi utformar din kommunikation till hur vi kommunicerar med dig.”

Vi älskar det vi gör och längtade efter att fortsätta göra det under mer uppriktiga former. Det var därför vi startade Lejonhjärta. Vår främsta drivkraft är att göra verklig skillnad för  företag, organisationer och varumärken. Vi lägger inte bara vår expertis i våra uppdrag – vi lägger ner vår själ. Att en av våra kunder tatuerat in vår logotyp är inget PR-trick.

Vi tror på ärlighet, tydlighet och lojalitet och det genomsyrar hela vår verksamhet – från hur vi utformar din kommunikation till hur vi kommunicerar med dig. Det innebär till exempel att vi tillämpar en rak och tydlig prissättning, håller vad vi lovar och inte gör några påslag när vi tar in extern kompetens. Och framförallt: att vi eftersträvar enkla, tydliga idéer som bygger varumärken som folk tycker om.

ROLL PÅ BYRÅN: Danne är Lejonhjärtas egen design-gud som har fler strängar på sin lyra än gitarren som han flera gånger om dagen livar upp stämningen med på Lejonhjärta. (Det sistnämnda beror i och för sig lite på vem du frågar.)

INTRESSEN: Muskelbilar, åka bräda (både på snö och asfalt), musik, biljard, ordvitsar, renovera och spela gitarr och allan.

JUST NU: Planerar han som vanligt att sälja någon av sina bilar och sitt hus för att kunna köpa en ny bil och ett nytt hus.

LITE RENODLAT SKRYT: Stockholms enda byråraggare hanterar såväl förpackningsdesign och grafiska profiler som webbdesign och typografi med osedvanlig bravur. Han har ställt ut på Rhösska Muséet, Carl Larsson-Gården, varit på framsidan av tidningen Form och två av hans verk har förevigats som tatueringar.

PERSONLIGT: Svindålig förlorare. Älskar att ha rätt. Bor med Jennifer och är nybliven tvåbarnspappa. Jobbar mest hela tiden men hinner ändå oftast köra runt i sin röda Dodge Challenger 1970 för att ladda batterierna.

Tel. 070-960 55 50
E-post: danne@lejonhjarta.se

ROLL PÅ BYRÅN: Kim är vår vd som bytte valar och delfiner i Costa Rica mot reklambranschen för drygt 20 år sedan (ganska gammal alltså och eventuellt dålig på att göra smarta livsval).

INTRESSEN: Måla, spela gitarr, zombies i allmänhet och TWD i synnerhet, dykning, marina däggdjur, musik, hundar, ridning, djurrätt och att skriva böcker och manus som aldrig blir färdiga och som ingen får läsa.

JUST NU: Är hon besatt av att sticka och tvingar på alla stackare i sin omgivning den ena fula mössan efter den andra. Planerar att göra det i större skala under varumärket: ”Stick och brinn”.

LITE RENODLAT SKRYT:  Gick ut som kursetta på copywriterutbildningen (IHM/HDK), har två nomineringar i Cannes Lions, har skrivit en prisbelönt kokbok, har nyligen haft sin första vernissage (som nästan sålde slut) och är på level 42 i Pokémon Go.

PERSONLIGT: Svindålig förlorare. Älskar att ha rätt. Är gift med kocken Pelle, har fyra barn och en liten byråracka.
Bloggar (inte så ofta) på: mammachips.com

Tel. 070-750 72 77
E-post: kim@lejonhjarta.se

// 3D-ANIMATION / FILM OCH REGI / FOTOGRAFERING / PR / SEO/ SEM / PROGRAMMERING //

Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller kanske lite strategisk rådgivning?

Mejla: info@lejonhjarta.se eller ring: 070-750 72 77

LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden

Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se

FÖLJ OSS

OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.