Legnology

Gör det bästa av dina vackra former

Projektbeskrivning


Kund:
 Legnology

Tidpunkt: 2013-2016

Uppdrag: Visuell identitet, lansering och varumärkesutveckling..

Insats: Branding, förpackningsdesign, retusch, kommunikation och marknadsföring.

Strumbyxor för alla rumpor

Legnology är en serie sköna och högkvalitativa strumpbyxor och leggings med perfekt passform. De är utvecklade av mor och dotter, Anette Adamsson-Lind och Anna Takahashi-Nordström, som tröttnade på att det inte fanns några strumpbyxor som uppfyllde alla punkter på strumpbyxe-önskelistan. Anette och Anna har lång och gedigen erfarenhet av både mode och produktion (och även fotomodellande). Anette har en bakgrund som skräddare, mönsterkonstruktör och strumpinköpare. Rätt kvinnor på rätt plats, helt enkelt.

Filosofin bakom är lika viktig som kvalitet och funktion för mor och dotter-teamet. Det handlar dels om hållbarhet – ingen del i produktionen sker på bekostnad av vare sig miljö eller människor – och dels om att att strumbyxorna ska passa alla former och storlekar.

Lejonhjärta har varit med sedan starten och bland annat tagit fram logotyp, grafisk form, förpackning och kommunikation. Idag har Legnology över 100 försäljare i Sverige, däribland Åhléns. Rebrandingen av förpackningen ökade försäljningen markant. Och succén fortsätter.

 

LEJONHJÄRTA AB
Sveavägen 117
113 49 Stockholm
Sweden

Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjartasverige.se

Följ oss nu FÖR BÖVELEN:.

OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad uppstickarbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är – vi älskar alla våra kunder lika mycket.