Det har blivit dags för Sveriges mest populära veganska varumärke att lanseras i landet som kosumerar mest kött per capita i hela världen vände. Vi tackar ödmjukast för förtroendet att leda detta utmanande och extremt roliga uppdrag som består i att adaptera varumärket till den amerikanska marknaden på ett sätt som både sticker ut och engagerar.

Vi gör det i nära samarbete med en av Lejonhjärtas favoritkonstnärer och fotografer: Simon Cederqvist. Uppdragsgivare är grundaren av Oumph: Anders ”Ankan” Lindén.

Vi kan dessvärre inte avslöja alltför mycket ännu, men kan inte låta bli att läcka att det rör sig om något mycket fetare än ett traditionellt, kommersiellt angreppssätt. Konceptet går delvis ut på att skapa ett community av passionerade konstnärer, artister och kreatörer inom vitt skilda områden. Dessa benämns ”heartists” och bjuds in utan minsta krav på motprestation. Målsättningen är att sponsra intressanta kulturprojekt i form av exempelvis festivaler, utställningar och unika konstprojekt.

Stämmer ovan beskrivning möjligen in på dig? Hör av dig till: kim@lejonhjarta.se