Popup Works förflyttar och förstärker varumärken genom starka upplevelser, oväntad exponering och nära möten. Sedan 2011 har man skapat oförglömliga event för varumärken som Loka, ACNE, Clas Ohlson, Cuba Cola, Skånemejerier, Dometic och Gina Tricot.
Lejonhjärta stod bakom företagets tidigare, omfattande omprofilering med nytt namn, grafisk profil med mera. Sju år och många framgångsrika mil senare var det dags att växla upp igen. Den här gången låg utmaningen i att tydliggöra bredden – att visa hur Popup Works inte bara bygger spektakulära upplevelser, utan även starka varumärkesstrategier och koncept från grunden. Något som ofta hamnat i skuggan av fordonens bländande strålkastare.
Lösningen blev att dela upp verksamheten i två välsynkade enheter och ge fordonen en egen bana att glänsa på – Popup Garage. Två delar av samma maskin: den ena driver idéerna framåt, den andra är redo att ta dem ut på vägarna när man vill gasa på lite extra.
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Popup Works
Verksamhet: Brand Experience Agency
Uppdrag: Varumärkesstrategi, omprofilering, hemsida (design, content och programmering), nytt bildmanér och fotografering.
Fotograf: Simon Cederquist











Behöver du hjälp med design, marknadsföring eller varumärkesstrategi?
Hurra, då har du kommit helt rätt! Boka en het men helt förutsättningslös dejt med oss genom att mejla till info@lejonhjarta.se eller ringa 070-750 72 77 | Rätt svar på frågan på startsidan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.

LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.