Pelle Johansson, även kallad ”Sveriges äldsta TV-kock”, och hans vapendragare Folke Hellegren som båda har en gedigen bakgrund på krogar både med och utan stjärnor i hela Europa, bestämde sig 2019 för att fylla en lucka på den stockholmska krogscenen. Stim Grill slog 2019 upp portarna som Stockholms första renodlade fisk- och skaldjurskolgrill.
Lejonhjärta anlitades på själva fosterstadiet för att vara en del i att att utveckla konceptet, ta fram namn, inredningsdesign, grafisk profil, strategi, marknadsföring med mera.
Stim Grill togs emot med med öppna armar av såväl gäster som krogrecensenter och är – tack vare hårt slit och trogna gäster – fortfarande vid gott liv och mod tre år senare (trots pandemi).
PROJEKTBESKRIVNING
Kund: Stim Grill
Krogprofil: Fisk- och skaldjurskolgrill
Uppdrag: Profilering och lansering av ny restaurang
Insats: Namn, konceptutveckling, strategi, grafisk profil, hemsida, lansering, menyer, skyltar och marknadsföring löpande med mera.
Behöver du hjälp med marknadsföring, design eller varumärkesstrategi?
Då måste det vara ödet som har fört dig hit. Boka ett litet möte (som kan bli början på något stort) genom att höra av dig till: kim@lejonhjarta.se
Rätt svar på frågan på startsidan: Lejonhjärta har gjort sexton av logotyperna.
LEJONHJÄRTA AB
Frejgatan 57
113 49 Stockholm
Sweden
Telefon: 070-750 72 77
E-post: info@lejonhjarta.se
FÖLJ OSS
OM OSS
Lejonhjärta är en snabbfotad, kreativ och innerligt dedikerad design- och varumärkesbyrå med bred kompetens. Vi kan hjälpa dig hela vägen från idé till försäljningssuccé. Det spelar ingen roll hur stort eller litet ditt uppdrag är - vi älskar alla våra kunder lika mycket.
Vår integritetspolicy hittar du här.



